پاسخ به سوالات

enlightened  سوالات رایج در مورد دومین جشنواره تجربیات موثر سنجش‌های کلاسی از ایده تا عمل 

🔸 ۱. آیا در این جشنواره شرکت کنم؟ چه فایده‌ای دارد؟ 
         بله حتما. جمع‌آوری تجربه‌های موثر و به اشتراک گذاری آن می.تواند در بهسازی دانش و مهارت های حوزه سنجش کلاسی بسیار سازنده باشد. در بخش سنجش، راه بسیار طولانی در پیش داریم، اگر اصول سنجش را به طور مستمر و با آگاهی و برنامه در کلاس و مدرسه به کار بندیم، قطعا پیشرفت‌های مهمی عائد دانش‌آموزان و به ویژه سیستم آموزش و پرورش خواهد شد.  

🔸 ۲. آیا شرکت در جشنواره امتیازی هم دارد؟ 
     بله، به همه شرکت‌کنندگان که طبق دستورالعمل و طبق زمانبندی آثار خود را  ارسال کنند، گواهی شرکت داده می‌شود، به همه افرادی که ۶۰ درصد امتیار را کسب نمایند تقدیرنامه و به برگزیدگان علاوه بر موارد فوق، گواهی رتبه و جایزه هم تقدیم خواهد شد. برگزیدگان در دومین همایش ملی سنجش‌های کلاسی که در اردیبهشت ۱۴۰۴ در دانشگاه علامه برگزار می‌گردد تقدیر خواهند شد. 

🔸۳. چه کسانی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؟ 
   همه معلمان سه مقطع تحصیلی، مدیران، معاونان، کادر اجرایی مدارس، همکاران اداری و ستادی و دانشجو‌معلمان.

🔸 ۴. شرکت به صورت انفرادی است یا گروهی؟ 
    هم به صورت فردی و هم به صورت گروه دو نفره امکان شرکت در فراخوان وجود دارد. محدودیتی در جنس افراد گروه وجود ندارد. شرکت‌کنندگان گروهی حتما باید از همکاران یک استان باشند.

🔸 ۵. جشنواره چه بخش هایی دارد؟
      چهار بخش:  ۱. روایت یک تجربه، ۲. تکنیک های خودساخته سنجش، ۳. پیشنهاد و ارائه طرح و ۴. تولید محتوای چندرسانه ای در قالب موشن گرافی و کلیپ آموزشی 

🔸۶. در چند بخش می‌توانم شرکت کنم؟ 
    فقط در یک بخش و با یک موضوع.

🔸۷. موضوعات جشنواره چه مواردی هستند؟
     هر کدام از بخش های جشنواره موضوعات خود را دارد.

 🔹موضوعات روایت یک تجربه شامل:
*سنجش‌های کلاسی (سنجش آغازین، تکوینی و تراکمی) و اثربخشی آنها 
*سنجش عملکرد از ایده تا عمل
*سنجش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
*سنجش و رویکردهای فناورانه: هوش‌مصنوعی، واقعیت‌افزوده و .... 
*بازخورد و نقش کلیدی آن در سنجش‌های کلاسی
*آزمون‌های پایانی و طراحی سوال
*خطاهای رایج یادگیری بر اساس آزمون‌های سنجش تراکمی
*ملاحظات اخلاقی و تربیتی سنجش‌های کلاسی
*آموزش غیرحضوری و شیوه‌های سنجش آن
*ارزشیابی کیفی و توصیفی در آموزش ابتدایی
*نقش والدین و مدیر مدرسه در روند سنجش های کلاسی
*منابع سنجشی که می توانند عملکرد معلم را درباره سنجش های کلاسی تغییر دهد
*دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های سنجش و آثار آن در نظام تعلیم و تربیت

🔹موضوعات بخش تکنیک‌های خودساخته سنجشی
* تکنیک‌های خودساخته سنجش‌های کلاسی
* سنجش‌های کلاسی (سنجش آغازین، تکوینی و تراکمی) 
* تکلیف عملکرد و سنجش آن
* سنجش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
* بازخورد و کاربرد آن در کلاس درس
* آزمون‌های پایانی و طراحی سوال
خطاهای رایج یادگیری 
* شیوه‌های سنجش در آموزش‌های غیرحضوری

🔸۷. موضوعات جشنواره چه مواردی هستند؟

    همانطور که در پیام ارسالی قبلی اشاره شد هر کدام از بخش های جشنواره موضوعات خود را دارد. 

🔸موضوعات پیشنهاد و ارائه طرح شامل:
* دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های سنجش و آثار آن در نظام تعلیم و تربیت
* کنکور، سوابق تحصیلی و آزمون های سرنوشت ساز
* دفتر ثبت نمرات سنجش‌های کلاسی 
* هدایت تحصیلی و سنجش‌های کلاسی
* سنجش و رویکردهای فناورانه: هوش‌مصنوعی، واقعیت‌افزوده و .... 
* آزمون‌های پایانی و طراحی سوال
* سنجش در آموزش غیرحضوری
* ارزشیابی کیفی و توصیفی در آموزش ابتدایی


🔸موضوعات تولید محتوای رسانه ای در قالب موشن گرافی و کلیپ آموزشی
* سنجش‌های کلاسی (سنجش آغازین، تکوینی و تراکمی) و اثربخشی آنها 
* سنجش عملکرد از ایده تا عمل
* سنجش و رویکردهای فناورانه: هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و .... 
* بازخورد و نقش کلیدی آن در سنجش های کلاسی
* آزمون های پایانی و طراحی سوال
* ملاحظات اخلاقی و تربیتی سنجش های کلاسی
* آموزش غیرحضوری و شیوه‌های سنجش آن
* ارزشیابی کیفی و توصیفی در آموزش ابتدایی
* نقش والدین و مدیر مدرسه در روند سنجش‌های کلاسی
* منابع سنجشی که می‌توانند عملکرد معلم را درباره سنجش‌های کلاسی تغییر دهد.

 

╰┅┅┅┅┅❀🔺️❀┅┅┅┅┅╯
📚 گروه سنجش و ارزشیابی استان قم 

آگاهی و مطالعه

 

 

 

✨انسان با هیچ چیزی به راحتی نابود نمی‌شود
 جز عدم آگاهی!!

✔️ذهنمـــان را با مطالعه روشن نگه داریم.


╭┅┅❀🔻❀┅┅┅┅┅╮