
بخشنامۀ لزوم تشکیل گروه درسی در مدارس.
گروهاى آموزشــى و تربيتى مـدرسه، مركب از معلمان همرشته با مسئوليت مدير يا يكى از معلمان مربوطه (به انتخاب مدير) تشـكيل مىگردد. اعضاى اين گروه بهطور مسـتمر و به موازات فعاليتهاى خود به تبادلنظر و تصـميمگيرى پیرامون مسائل و برنامههاى آموزشــى و تربيتى، ارزيابى و تحليل وضـعيت تحصيلى و تربيتى دانشآموزان در راستاى وظايف و اختيارات مذكور مىپردازد.
معرفی کتاب: سنجش فرآیند و فرآورده یادگیری اثر علی اکبر سیف
کتاب "سنجش فرآیند و فرآورده های یادگیری" تألیف دکتر علی اکبر سیف از انتشارات "دوران"، راهنمایی برای معلمان گرامی می باشد تا با سنجش آموخته های دانش آموزان و ویژگی های رفتاری و عاطفی آنان به نتایج مطلوبی برسند. همچنین از طرفی دیگر در این کتاب، خوانندگان با اصطلاحات و مفهوم سنجش، هدف های آموزشی و روش های سنجش و منابع و مأخذ یادگیری آشنایی کاملی پیدا کرده و به مباحث و موضوعات گوناگون مرتبط با این مبحث علاقه مند می شوند.
سنجش به معنی فرایند جمع آوری اطلاعات درباره یادگیران به منظور کمک به تصمیم گیری در مورد رشد و پیشرفت آنان می باشد. هدف سنجش ارزشیابی، فعالیت ها و نتایج یادگیری دانش آموزان و هدایت جریان یادگیری و عملکرد آنان می باشد. هدف یادگیری چیزی است که میل داریم یادگیرندگان در پایان یک واحد آموزشی یادگیرند، احساس کنند و برای آن اهمیت قائل شوند. با توجه با تعاریف گفته شده شخص آموزنده در می یابد چگونه از علم سنجش و انواع مختلف آن برای ارزیابی ویژگی های افراد دیگر استفاده کند.
سنجش و ارزشیابی استان قم
آغاز سال تحصیلی، آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن تا مقصد بزرگ شدن بر تمامی علم آموزان مبارک باد.
سنجش و ارزشیابی استان قم
💠 فراخوان بهسازی و بازطراحی سوالات آزمون های هماهنگ کشوری پایه نهم تمدید شد.
🔺 ارسال آثار برتر استانها به دبیرخانه کشوری تا ۱۵ شهریور
🔺 مخاطبین: دبیران دارای ابلاغ تدریس در پایه نهم: دروس علوم، ریاضی و ادبیات فارسی
🔺 علاقه مندان شرکت در فراخوان آثار خود را به راهبران سنجش استان خود ارسال نمایند.