پاور آموزشی دبیرخانه نظارت وراهنمایی آموزشی
فرهیختگان علاقمند می توانند پاور آموزشی نظارت بالینی دبیرخانه را از اینجا دانلود نمایند .
پاور آموزشی دبیرخانه نظارت وراهنمایی آموزشی
فرهیختگان علاقمند می توانند پاور آموزشی نظارت بالینی دبیرخانه را از اینجا دانلود نمایند .
همکاران فرهیخته و علاقمند می توانند پاور مورد نیاز رااز اینجا
فرهیختگان علاقمند مطالب مرتبط با درس پژوهی رااز اینجا دانلود بفرمایید
مجله الکترونیکی شماره 1 دبیرخانه را از اینجا دانلود بفرمایید .
نشانگرهای یاددهی یادگیری مطلوب جهت نظارت وارزشیابی از عملکرد معلمان
1-هم اندیشی وتعامل دانش اموزان در کلاس
۲- کاوش وپژوهش در فرایند یاددهی یادگیری
۳_ انجام فعالیت های عملی در کلاس
۴- برقراری ارتباط مفاهیم ودرس با موقعیت های اجتماعی وفرهنگی جامعه
۵-وجود فرصت های یادگیری متنوع در کلاس
۶- بهره گیری مناسب از فناوری های اموزشی متناسب با درس
۷- طرح سوالات مناسب جهت چالش خلاق در کلاس
۸- بهره گیری از مهارت های ارتباطی موثر( کلامی ،غیر کلامی)
۹- پرسش دانش اموزان از چرایی وچگونگی مطالب
۱۰- خودارزیابی ودیگر ارزیابی توسط دانش اموزان
۱۱- نقد بررسی وقضاوت از سوی دانش اموزان نسبت به فعالیت های گروه ها در کلاس
۱۲- فضای کلاسی شاد وپر هیجان
۱۳- ارایه بازخوردهای مناسب از سوی معلم به فعالیت های دانش اموزان
۱۴- هدایت دانش اموزان به تولید مفهوم از سوی معلم
۱۵- کشف مفاهیم مورد نظر یادگیری توسط دانش اموزان
۱۶- ایجاد فرصت جهت استفاده از ظرفیت های هوشی هرفرد در یادگیری خودش
۱۷- بهره گیری از تنوع هنری در تدریس(نقاشی ،طراحی،عکس و...)
۱۸- مقایسه عملکرد هر فرد با خودش
۱۹- به کار گیری کلمات انگیزش بخش به تشویق دانش اموزان
۲۰- ارایه تکالیف متناسب با یادگیری هرفرد
۲۱- بهره گیری از تنوع تکالیف یاد گیری( تمرینی وپژوهشی)
۲۲- طراحی سوال در ارزشیابی پایانی مبتنی بر فهم ،استدلال وعملکرد
۲۳- بهره گیری از تلفیق روش های تدریس در قالب سناریوی یاددهی یادگیری
دکتر عظیم محبی
مدیرکل دفتر اول متوسطه