روش های جذاب سازی کلاس دینی و قرآن

برای جذاب‌سازی کلاس‌های درس دینی و قرآن، می‌توانید از روش‌ها و ابزارهای متنوعی استفاده کنید تا یادگیری برای دانش‌آموزان جذاب‌تر و کاربردی‌تر شود.

در اینجا چند پیشنهاد ارائه می‌شود:

استفاده از داستان‌گویی: داستان‌های قرآنی و تاریخی می‌توانند به شکل جذابی به دانش‌آموزان ارائه شوند. استفاده از نمادها و شخصیت‌های داستانی برای ایجاد ارتباط می‌تواند تاثیرگذار باشد.

پروژه‌های عملی و کارگاهی: پروژه‌های گروهی درباره موضوعات دینی، مانند ساخت کاردستی‌های مرتبط با مفاهیم قرآنی یا اسلامی، شرکت در نمایشگاه‌ها یا جشنواره‌های فرهنگی و دینی.

فناوری و ابزارهای دیجیتال: استفاده از اپلیکیشن‌ها و فیلم‌های آموزشی، ارائه درس‌ها به کمک پاورپوینت یا فیلم‌های کوتاه می‌تواند به افزایش علاقه و تعامل دانش‌آموزان کمک کند.

گفت‌وگو و بحث: برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگو درباره موضوعات دینی و اسلامی می‌تواند فضای کلاسی فعال و پویایی ایجاد کند. ایجاد بسترهایی برای بیان نظرات و دیدگاه‌های دانش‌آموزان مهم است.

موسیقی و سرود: استفاده از سرودهای دینی و قرآنی می‌تواند به ایجاد فضای معنوی و جذاب کمک کند.

مسابقات و چالش‌ها: برگزاری مسابقات قرآنی، حفظ آیات، یا مسابقات دانش دینی می‌تواند انگیزه‌بخش باشد.

بازی‌ها و فعالیت‌های تعاملی: طراحی بازی‌های آموزشی مرتبط با مفاهیم دینی می‌تواند باعث شود یادگیری به صورت غیرمستقیم و با سرگرمی همراه شود. بازدیدهای علمی و فرهنگی: بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی می‌تواند تجربه یادگیری را واقعی‌تر و ملموس‌تر کند.

این روش‌ها می‌توانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا به موضوعات دینی و قرآنی با دیدگاهی مثبت‌ تر و مشارکتی‌تر نگاه کرده و در عین حال قدرت تحلیل و تفکر انتقادی خود را تقویت کنند.

تبریک

 

 

 

با افتخار و خوشحالی از حضور گرم شما در این فضای آموزشی و تربیتی استقبال می‌کنیم. هدف ما ایجاد بستری پویا و غنی برای تبادل دانش، تجربیات و منابع آموزشی در حوزه‌ی تربیت دینی و قرآن است. امید است که با مشارکت و همکاری شما عزیزان، بتوانیم ارزش‌های والای دینی را به بهترین نحو به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

با آرزوی موفقیت و بهروزی

 

 

 

 نبرد مقدس

 

ضمن شکر گزاری به درگاه الهی به پاس این پیروزی بزرگ و آرزوی نابودی رژیم صهیونیستی، امیدواریم نام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، همواره قرین عزت ، عظمت و سربلندی باشد .

موشک «بالستیک» چیست و چه فرقی با موشک کروز دارد؟ (+عکس)

تسلیت

 

اَلسلام علیک یا أباعبدالله و عَلَی الاَرواحِ الَّتی حَلَّت بِفِنائِک عَلَیکُم مِنّی

جَمیعاً سَلامُ الله أبَداً مابَقیتُ وبَقی اللَیلُ والنَّهار ولاجَعَلَهُ الله آخِرَ العَهدِ مِّنی

لِزیارَتِکُم

اَلسَّلامُ عَلَی الحُسَین

وعَلی عَلیّ بنِ الحُسَین

وعَلی أولادِ الحُسَین

وعَلی أصحابِ الحُسَین

 

فرارسیدن ایام سوگواری و تاسوعا وعاشورای حسینی

 

تسلیت باد

یاری امام زمان

از عاشورای سال 61 هجری قمری، دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه روزها

عاشوراست. زمان بر امتحان من و تو می گردد تا ببیند که چون صدای هَل مِن ناصرِ امام عشق

برخیزد، چه می کنیم؟…

(شهید سید مرتضی آوینی)

گوشه ای اززندگی سیاسی امام حسین علیه السلام

فعاليتهاي سياسي
امام حسين(عليه السلام) در هيچ يک از مراحل زندگي خود؛ چه پيش و چه پس از امامتِ خود، نسبت به مسائل سياسي بي تفاوت نبود و همواره به صورت هاي مختلف به انتقاد، افشاگري و روشن گري در مورد مفاسد حکّام غاصب مي پرداخت. آن حضرت در زمان امام حسن(عليه السلام)، تابع آن امام هُمام بود و بنابر شرايط صلح امام حسن(عليه السلام)، اقدام عملي بر ضدّ معاويه، که غاصب حکومت و خلافت بود، نکرد ولي در زمان امامت خود که از سال پنجاهم هجري آغاز شد و ده سالِ آن همزمان با تداوم غصب خلافت توسط معاويه بود، اقدامات سياسي ويژه و حساب شده اي عليه سياستهاي حکومتي در جهت حفظ اسلام و مسلمانان از انحراف انجام داد.
معاويه، به نام اسلام و خليفه مسلمين، بر جان و مال و عقيده مردم مسلّط شد و به احياي تبعيض هاي نژادي و رقابتهاي قبيله اي پرداخت. به جعل احاديث و تفسير و تأويل آيات قرآن براي وجهه شرعي بخشيدن به حکومت خود اقدام کرد. به ترويج فرقه هاي باطل؛ نظير جبريه و مرجئه، براي تضعيف مباني اعتقادي مسلمانان دست زد. مسلمانان را نسبت به مکتب علوي، که منادي اسلام راستين بودند، بيگانه کرد و اهل بيت را در نظر آنان ظالم جلوه داد و بالاخره افراد مؤثر، متفکّر و متديّن مانند حجربن عدي، عمرو بن حمق خزاعي را به قتل رسانيد.

و اما اقدامات سياسي آن حضرت در زمان معاويه عبارت بودند از:

1 . انتقاد و افشاگري
امام حسين(عليه السلام) با خطبه ها و نامه هاي فراوان به معاويه، انزجار خود را نسبت به فعاليتهاي او اعلام کرد و بارها نسبت به بدعت گذاري ها، مفاسد مالي، کشتار شيعيان و بهويژه معرفي يزيد به عنوان وليعهد، به شدت معترض شد و اذهان آزادي خواهان را متوجه انحراف حکومت معاويه کرد. نمونه اش پاسخ نامه آن حضرت به معاويه است که در آن نوشت: «افراد ظالمي که اطراف تو را گرفته اند، داخل در حزب ستمکاران و اعوان شيطان اند. آيا تو حجربن عدي و اصحاب او را که از اهل عبادت و زهد بودند نکشتي؟ حجر و ياران او براي دفع بدعت و امر به معروف و نهي از منکر قيام کردند و تو از روي ظلم آنان را کشتي. آيا تو قاتل عمرو بن حمق، که از شدت عبادت پيشاني اش پينه بسته بود، نيستي؟... تو ادعا نکردي که «زياد» فرزند ابوسفيان است و حال آنکه پيامبر فرمود: «الولد للفراش» و تو او را بر مردم مسلّط ساختي و او بر مسلمانان سخت گرفت و پاي آنان را بريد و آنان را بر شاخه هاي درخت آويخت...

ادامه مطلب: گوشه ای اززندگی سیاسی امام حسین علیه السلام