گروه های آموزشی دوره اول متوسطه استان قم برگزار میکند.
موضوع کارگاه :
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش موثر
گروه های آموزشی دوره اول متوسطه استان قم برگزار میکند.
موضوع کارگاه :
کاربرد هوش مصنوعی در آموزش موثر
لینک گروه همکاران ناحیه ۱ قم جهت ارتباط و تبادل تجربه همکاران شاغل در این ناحیه و سرگروه محترم آقای رمضانی
https://eitaa.com/joinchat/740033596C2a974a8d5c
عرض سلام و ادب
همکاران بسیاری درمورد نحوه تصحیح سوالات شنیداری پرسیده بودند و اینکه غلط املایی را نمره کسر کنند یا خیر ، از آقای دکتر سواعدی راهبر محترم دبیرخانه زبان انگلیسی در این زمینه سوال شد
پاسخ ایشان جهت اطلاع شما بزرگواران
🔽🔽🔽
توجه بفرمایید، مهمترین و اصلی ترین نکته اینست ک امتحان شنیداری قصد دارد مهارت شنیداری بچه ها را ارزیابی کند نه املای بچه ها
براین اساس سوالی بسیار استاندارد می باشد که شنیداری را مجزای از هر عامل دخیل دیگر ارزیابی کند و نمره بدست آمده فقط و فقط مهارت شنیدار را نشان دهد نه املا یا سایر فاکتورهای دخیل، به همین دلیل در بسیار از آزمون های بزرگ مانند ایلتس سوالات مهارت شنیداری عموما تستی هستند تا نیازی به نوشتن و املا نباشد
البته آزمون های شنیداری ما فقط تستی نیستند و پاسخ های کوتاه پاسخ و به مقدار بسیار محدود بلند پاسخ هم داریم. پیشنهاد من اینست که در پاسخ های بلند پاسخ چنانچه دانش آموز پاسخ را مانند محاوره بصورت جمله ناقص بنویسد و فقط جز هدف سوال را بنویسد (مثلا در سوالی که مکان را بپرسد فقط مکان را بنویسد) پاسخ را بپذیریم چون درک و فهم شنیداری کامل اتفاق افتاده است و هم سوال هم جواب را دقیق متوجه شده است.
اما در رابطه با املا، اگر اشکال املایی ناچیز باشد طوری که پاسخ را دچار مشکل نکرده باشد (مثلا جا گذاشتن یک حرف e) به نظر من پاسخ پذیرفته شود یا اگر املا طوری باشد که واژه را ناقص کرده باشد اما همچنان مشخص باشد که دانش آموز درک شنیداری خوبی دارد و واژه هدف را متوجه شده است دبیر به تشخیص خود میتواند درصدی از نمره را به این پاسخ بدهد.
توجه داشته باشید در آزمون شنیداری ما مراحل شنیدن، درک و فهم، و تولید را داریم، دانش آموزی که کلمه را با املای نادرست مینویسد دو مرحله اول را درست رفته است و فقط مرحله آخر یعنی تولید را ضعف دارد، بنابراین تکرار میکنم در چنین مواردی دبیر به تشخیص خود میتواند درصدی از نمره را اختصاص دهد.
سپاسگزارم
گروه درسی زبان انگلیسی دوره اول متوسطه استان قم
با توجه به تغییر فرمت سوالات ازمون ترم دو به سوالات مفهومی لازم است همه دبیران با سوالات مفهومی اشنا شوند
لذا مشاهده فیلم ضبط شده وبینار
🔷 بایسته های طراحی سوالات مفهومی درس زبان انگلیسی
توصیه میگردد
https://aparat.com/v/roe112n
#دبیرخانه_سنجش_سمنان_۱۴۰۳